2006-04-15

Resa runt nordön

Imorgon är det dags att starta resan. Idag har vi gjort alla förberedelser, som att besiktiga bilen, köpa en massa onödiga saker som kanske är viktiga för resan, tänkt ut vad mer vi kan köpa, köpt lite mer, osv.. Det har med andra ord gått en del pengar idag, och vi har inte handlat maten än. Antagligen ska jag köpa mig en pizza till middag idag. Eftersom vi ska va borta i 1.5 veckor så vill jag hellst inte lämna något i kylskåpet. Jag tror att jag har lyckats köpa allt jag kan tänkas behöva. Både för denna resa och ett par resor till i framtiden.

Igår gjorde vi en liten utflykt till ett naturresarvat en timme här ifrån. Det var riktigt fint där. En riktigt schysst strand, stora frodigt gröna kullar som såg ut som något ur sagan om ringen (tänk fylke). Jag får nog upp lite bilder på det när jag kommer hem från resan, det är mycket annat jag måste fixa nu. Jag har inte packat min ryggsäck än, men det tar väl inte så lång tid kan jag tänka mig. Jag ska ju ta med mig mer eller mindre allt jag har i mitt rum :)



Det är riktigt skönt att äntligen ha fått påsklov. Synd bara att jag har mina uppgifter att lämna in efter lovet.. Aja, jag ska försöka att inte tänka på det under lovet.

Jag lekte MacGyver idag, och lyckades faktiskt. För en vecka sen så började min kamera att cepa sig. Linsskyddet som automatiskt åker för när man stänger av kameran slutade funka. Eftersom jag inte har så många små skruvmeslar här så har jag inte gjort något, förens idag. Jag tog mig till Warehouse och köpte mig ett set meslar för ynka 9:50 kr. Efter att ha öppnat hela fronten på kameran så upptäckte jag vad felet var. Det hade kommit in sand i kameran, som la sig i de små skårorna som linsskyddet ska glida i. Efter att par mintuers effektiv rengörning så funkade den felfritt igen.

Det är lite strul med planeringen av resan.. I början av andra veckan så är det meningen att jag ska möta ett gäng som ska hoppa fallskärm i Lake Tapu. Samtidigt så ska vi vara i Northland med några Nya Zeeländare. Samt att vi helst ska avsluta resan på onsdag eller torsdag. Antagligen kommer det väl att förändra sig lite under veckans gång, eftersom det är tre olika gäng som ska försöka mötas i Tapu.

Nu ska jag nog ta tag i mina middagsplaner... Nu skriver jag nog inget mer förens om nästan 2 veckor, om jag inte mot förmodan skulle hitta ett internetcafé ute i skogen.

Inga kommentarer: