2006-06-12

Lat

Oj vad lat jag har blivit.. Känner mig nästan bakisseg idag, även fast det var två dagar sen festen var. Det var Toves avskeds- och födelsedagsfest. Hon och ett isländskt par hade hyrt en bar tillsammans, så det var ganska schysst. Innan vi gick till baren så bjöd Tove mig och tre andra på middag på ett ganska uppstyrt thaiställe. Det var ganska bra drag i baren senare på kvällen. Det var kanske 50 personer som kom, och de flesta är såna man har träffat på många andra fester. På något sätt lyckades jag bli redigt salongsberusad och ändå gjorde jag bara av med 30 dollar kanske. Kvällen gick i svarta Smirnoff Ice's tecken. Jag kom hem någon gång vid 6 på morgonen den kvällen. Men kul var det iaf :)



Idag var det planerat att det skulle hoppas fallskärm. Men icke.. Jag ställde klockan på 0745 och upptäcker till min fasa att det är grov storm ute. Det regnar satan och blåser av bara helvete, så jag blir tvungen att ringa och avboka det hela. Tror iofs inte att det skulle ha blivit något i vilket fall, eftersom firman själva ställer in om det inte är bra väder. Nu ser det ut som om det blir hoppning nästa vecka istället. Jag har tentor hela tiden nu, men Tove åker hem den 26e, och det skulle va kul att hinna med det innan hon drar.

Strax efter jag hade ringt och avbokat hoppningen så inträffar det... Strömavbrott i hela Auckland. Från 0830 - 1230 var det helt mörkt och kallt här. Igen frukost, ingen dusch, inget te, inget något.. Pluggningen jag kanske skulle kunna ha gjort istället sket sig oxå, eftersom internet inte funkade heller, så jag kunde inte komma åt materialet på nätet. Vår dusch funkar inte än av någon anledning. Förhoppningsvis kommer den komma igång snart, men antagligen inte..

Nu ska jag nog lata mig lite mer tror jag. Kanske kolla på någon av filmerna som hyrdes igår. Det regnar fortfarande ute, så det är nästan enda alternativet..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe. "Kom hem 6 på morgonen den kvällen" =).

Här är det istället tokfint väder med typ 30 grader varje dag. Idag var det tom 33 här på vår altan. Så hoppas att du sagt hejdå åt mig för snart flyter jag iväg i en liten pöl =). Närå mysigt e det! kram