2006-06-16

Lord of the försäk-Rings?

Som jag kanske sa i början av min tid här så hade jag ju lite problem att få min försäkring från Kammarkollegiet godkänd här. Eftersom man är tvungen att ha en giltig försäkring för att få plugga på universitetet så tvingades jag köpa skolans försäkring för dryga 200o kr... Eftersom jag gärna använder mina pengar till något vettigare är att vara dubbelförsäkrad så började jag prata med försäkringsfolket här på skolan för att försöka få min försäkring godkänd ändå. Detta bollades fram och tillbaka mellan olika personer på skolan, försäkringsmäklare här i Auckland och Kammarkollegiet. Det blev ganska många personer jag pratade med tillslut... Igår så fick jag ett mail från Kammarkollegiet med lite glada nyheter. De hade tydligen förhandlat lite med skolan och lyckats fått deras försäkring godkänd :)

Med lite tur så betyder detta att jag och alla andra svenska studenter här kan få tillbaks våra 400$ . Jag skickade ett mail till de försäkringspersoner på skolan jag har pratat med, med de hade inte hört något om det än. De undrade vem Kammarkollegiet hade pratat med, så att du kunde dubbelkolla det. Naturligtvis är det ju lite svårt att få snabba svar eftersom Kammarkollegiet bara jobbar mitt i natten för mig.. När jag skickade frågan om vem de hade pratat med till Kammarkollegiet fick jag det automatiska svaret att den jag har pratat med där har åkt på semester och kommer tillbaks om två veckor. Jag skickade ett till deras försäkringsavdelning och ska försöka få ett svar ändå. Hehe, det skulle va lite snopet om det visade sig att det var Auckland University of Technology de har pratat med, jag läser ju på University of Auckland... Men men, sån otur har jag antagligen inte.

Nu är det 5 dagar kvar till första tentan... 7 dagar kvar till andra tentan... och 10 dagar kvar till den tredje.. Jag måste verkligen ta mig i kragen nu, men jag är så kass på det själv. Det är ingen jag känner som pluggar samma saker som jag, så det suger ju lite. Dessutom är det mesta sånt man ska läsa, så det kan va lite svårt att göra i grupp.. Eller man skulle kanske inte få ut så mycket mer av det. Nu i tentatider så längtar jag nästan lite till Uppsala, och att ha en klass igen.. Speciellt klasser som inte är 95% asiater som bara pratar asiatiska med varandra. Varför dras alla dom till datakurser? :)

Nä, nu ska jag göra ett försök med pluggningen...

Inga kommentarer: