2006-09-08

Tentor..

Så va det dags igen... De senaste 4 dagarna har jag suttit och försökt plugga till mina tentor.. Jag har 4 stycken nästa vecka, 3 på måndag och en på fredag. Egentligen är det bara 3, eftersom jag har bestämt mig för att skippa en kurs. Data analysis är så otroligt tråkig och onödig att det knappt är sant, så den tar bara en massa tid från de andra ämnena.

Som vanligt går det åt helvete med tentaplugget... Nu har jag 3 dagar kvar till de två första tentorna.. Sen har jag 4 dagar på mig att plugga till den sista tentan, samt få klart en inlupp. Inluppen är ganska knepig. Jag har lagt ner 3 dagar på den utan att komma fram till något... Det är någon sorts programmeringsuppgift i bioinformatikkursen där man ska jämföra två strängar med varandra. Just det är inte så jätteknepigt, men det ska gå fort oxå... Det jag har lyckats skriva hittils gör antagligen jobbet, men jag måste få upp hastigheten 2-20 gånger kanske..

Det enda som har hänt på senare tid är väl att jag har suttit här med näsan i någon bok.. Det käkades koreansk mat i fredags, och det var en liten utgång i lördags, men inget mer. De som inte har sett det kan gå in och kolla på bilderna i fotogalleriet.



Funderar på att ta mig ut och springa lite i parken innan jag startar med läsningen idag. Det skulle va skönt att få röra lite på sig. Men då måste jag äta frukost innan... Och sen vänta ett tag... Hmm... Det löser sig säkert..

1 kommentar:

Erik sa...

Tjena
Fixade ett inlogg till slut. Plugga på du. Ska själv ha ett prov på måndag, ingen tenta, bara ett prov.. men räknas ändå till slutbetyget. Å var ska jag få tid till att plugga? "följer bloggen med spänning"