2006-10-11

Såja

Det va ett tag sen. Det har väl hänt en hel del saker här, men jag har nog varit lite lat oxå. Skolan flyter väl på som vanligt, assignments hela tiden. Bioinfon ska in på fredag, och stat ska in nästa torsdag.. Så de avlöser varandra. Tur att jag inte har fler ämnen med assignments i, så skulle jag inte göra annat än att sitta på mitt rum och skriva. Eller få kassa betyg. Jag lär ju iofs inte få så lysande betyg ändå. I statistiken och bioinfon blir det nog ganska bra, A eller B, men genetiken blir max ett C, om ens det. Har jag lite otur så kuggar jag kanske den kursen. Jag ska gå förbi Katie på vägen hem och låna hennes anteckningar från förra året och börja läsa lite nu.

Jag har min första tenta den 27e okt, en den 3e och en den 8e, så de är ganska bra utspridda. Det börjar starkt med genetiktentan, sen bioinfo och sist stat. Precis den ordningen jag ville ha. Eller, det kanske skulle ha varit bra att ha staten i mitten. Äh, spela roll egentligen..

Jag har börjat känna av att jag ska åka hem snart. Så pass mycket att jag faktiskt har bokat om min biljett hem. Den är inte ombokad än, men jag står en på väntelista iaf. Enligt tanten på resebyrån så är det typ garanterat att jag kommer med det planet. Så nu måste ni vänta nästan en extra månad på att jag ska komma hem. Planen är att åka från nz den 15e dec och åka från Singapore den 19e dec. Dvs jag kommer hem den 20e, och hinner precis slå in alla julklapparna innan jul. Kanske kan jag vara med och köpa granen oxå, det visar sig.

Jag hade en riktigt bra dag igår. Dagens mål var att ta reda lite mer om mitt visum som går ut den 30/11. Först gick jag till skolans visumställe, men de sa att de inte kunde hjälpa mig. Jag var tvungen att gå ner på stan till det stora kontoret. Det jag har hört av andra är att det tydligen är riktigt maffiga köer där, och att man helst ska gå dit 15 minuter innan de öppnar för att inte behöva stå och vänta i timmar. Jag gick dit på min 3 timmars håltimme mitt på dagen. Det var ingen kö alls.. Så jag glider bara fram och pratar lite med killen i kassan och får reda på att jag måste ansöka om ett visitors permit. För att ansöka om det måste jag ha en massa jobbiga saker som bevis på att jag har pengar, bevis på att jag har en flygbiljett ut osv. . Enligt folket på skolans visumställe så räckte det om jag skrev ut en bild av min internetbank som visade att jag hade mer än 5000 kr så skulle det va lugnt. Så jag tar mig till närmsta internet café och fixar det, gå till en bank och växlar till mig 61 endollarmynt, använder 12 av dem för att fota mig i en automat (resten till tvättmaskiner tills jag åker hem), går förbi resebyrån jag har köp min auckland-sydney biljett från och skriver ut en ny tidsplan (elektronisk biljett) och sen går jag tillbaks till immigrationsbyrån och lämnar in min ansökan. Allt på mindre än en timme :)

Idag ska jag nog bara käka lite lunch här i skolan, gå och hämta mina anteckningar, sätta mig och skriva mitt assignment och sen gå på en födelsedagsfest ikväll. Hanni från tyskland fyller år, så hon har bjudit in en massa folk till The Bog i Parnell. Nära och bra, så jag går nog dit ett tag. Jag ska upp till min 09:00 föreläsning imorgon, så jag stannar nog inte så länge.

Ok, 8 minuter kvar.. tills alla ska mötas för lunch... Hmm, kanske ska läsa lite på dn nu..

Inga kommentarer: