2006-10-02

Trött..

Det var omställning till sommartid här igår, så en timme saknas för mig.. Det kändes ganska tydligt när jag skulle gå upp idag, så det blev en liten förlängd sovmorgon för mig. Det är lite tradigt när de enda lektionerna jag har är 9-10 och 13-14. Oftast brukar det bli så att jag tränar lite på skolgymet under håltimmen.

Fan, jag har inte sålt bilen än.. Men idag.. Jag måste ju använda min sovmorgon till något vettigt, och tvätten hinner jag ju inte med just nu.. Så ta lite bilder på bilen kan nog vara något. Jag ska höra med min granne oxå om han vill köpa ett par däck av mig..

I helgen var det en del saker som hände. På fredagen lagade jag, Elin och Dirk köttbullar till middag. Det är nästan första gången som jag gör köttbullar faktiskt. Det blev riktigt lyckat med potatismos till.
På lördagen hade Hanna en födelsedagfest ute på en strand. Det var första gången på Nya Zeeland som jag grillar ute på en strand.. Förhoppningsvis inte sista. Vi lyckades fixa en god trerättersmiddag på grillen. Först lite halomi som förrätt, sen ett par grillade kycklingfileér och baugett och bananer med choklad till efterrätt. Efter grillningen så gicks det ner på stan, men det hela blev ganska avslaget efter ett tag, så det blev burger king efter någon timme bara.



Söndagen var regning.. Och inte lite regnig heller. Det var som en dusch ute. En dusch med åska dessutom. Jag vaknade vid 1230 kanske, och gick över till några grannar och drack te ett tag. Efter det åkte jag och rebecca ner till the playhouse och åt lunch. Max som jobbar där ska lämna Auckland om en vecka, så det var kul att träffa henne lite innan hon åker.

Nä, nu ska jag ta mig ut och fota min bil tror jag. Om det inte regnar än..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kanske e dum men varför exakt gick ni till burger king efter att ni grillat 3-rätters?

Anonym sa...

METIN! METIN!