2006-10-29

Segt

Så sitter jag här.. Jag hade en tenta i fredags i genetik, men det gick väl som väntat. Av någon anledning så är man inte så motiverad att plugga till en tenta om man vet att man redan har gjort en liknande i sverige, samt att man aldrig kommer kunna använda den till något vettigt i sverige. Det blev en bra och välbehövd uppfriskning av genetik/biologikunskaperna iaf, så någon nytta blev det av att ta kursen. Och jag fick ju labba lite oxå. Det kommer bli som en chock att komma hem igen och vara tvungen att faktiskt lära sig allt de säger på föreläsningarna..

De två sista tentorna är på 3e och 8e, så jag ska börja plugga imorgon. Första tenatan är bioinformatik, så det ska bli lite kul att plugga ändå. Sista är sannolikhet, så jag behöver nog bara ett par dagar till den med gamla prov.

Den 8e kommer Evy ner och hälsar på. Det ska bli kul att se henne igen, efter typ 9 månader sen sist. Det ska även bli kul att turista runt i auckland igen. Jag gjorde en del sånt den första terminen, men det ska bli kul att se allt igen innan jag åker hem. Det ska väl även ut och resas på nordön igen, så det ska planeras oxå.. Hmm, borde få ihop någon preliminär plan snart, så att man kan få ut det till de andra som kanske vill åka med.

Fan, det är bara... 6.5 veckor tills jag kommer hem igen :) Helt sjukt ju. Jag kom ju precis hit känns det som. Samtidigt känns det som en evighet sen jag var i sverige och uppsala. Jag har redan börjat slipa lite på hur det ska gå till att återställa livet i uppsala när jag kommer tillbaks. Planen är att jag ska köra upp mina prylar till lägenheten på juldagen eller innan julafton. Det lär ju va ganska packat hemma hos mina föräldrar med lådor och sånt, och speciellt när bror min kommer hem över julen. De borde väl uppskatta att få lite mer utrymme tror jag.

Jag måste göra ett par omtentor i början av året, så jag ska väl ta mig upp runt nyår och flytta in på riktigt. En dag att packa upp mina lådor, är det för optimistiskt? Allt tar ju mycket längre tid än vad man tror, så det är det säket. Men men, vi får se.

Nu ska jag iväg och käka middag med några nere på railway campus. Visstja, igår var det ett cocktailparty häri lägenheten. Alla la 20$ i potten och aryan åkte iväg och handlade. Det blandades många olika sorters drinkar vill jag lova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hopp.
ja det är läskigt att åka hem!
jag vill stanna! for ever and ever and ever... typ. kanske komma hem och fira jul då och då..

idag kom mira hit iaf! roligt..

Anonym sa...

hehe, vi ses snart! jag ska nog kunna förpesta din tillvaro med moralkakor o svenska traditioner o gnäll så du aldrig vill åka hem igen! :D men turista ska vi göra! puss o hångel!