2006-11-03

3 down, 1 to go

Såja, då har jag gjort min näst sista tenta.. Det var bioinformatikstentan jag gjorde idag, och det gick väl sådär. Inte bra, inte dåligt. Det enda som är kvar nu är en tenta i sannolikhet på onsdag, samma dag som evy kommer ner :) Det är på dagen jag skriver min tenta, och evy kommer inte förens sent på kvällen, 2350 eller något.

Förutom tenta idag så har det inte hänt så mycket. Jag har mest tagit det lugnt. Först gick jag ner på stan och köpte biljetter till någon konsert som är den 10e. Kirsten och Rebecca skulle dit och undrade om jag ville med. Varför inte tänkte jag. Det är några som heter Evermore som spelar, och de ska tydligen va riktigt bra live. Jag har aldrig hört talas om dem tidigare. Jag passade även på att gå förbi singpore airlines på vägen hem och frågade lite om min biljett och så. Men inget nytt skedde.

På väg hem från stan så ringde phoebe och vi gick hem till mig och lagade lite lunch. Katie kom förbi och åt lite hon oxå. Eftersom alla andra pluggar nu så är det lite segt. Jag har förvisso en tenta kvar, men den är så lätt att jag inte behöver mer än 2-3 dagar till den. När lunchen var äten så gick vi över till katies flat och åt lite morotskaka och drack te. Efter all ätning var klar så skulle både katie och laura plugga, så jag gick ut och solade med rebecca på gräsmattan utanför husen. Jag börjar faktiskt få ganska schysst färg nu, men än är jag inte riktigt klar.. Kommer nästan känna mig som en afrikan när jag kommer hem till vintriga sverige.

Först nu så har jag börjat tänka på vad jag egentligen ska göra när evy kommer hit. Det är nästan en vecka vi bara ska va här i auckland, så det finns ju tid att spendera. Antaglgen kommer det inte vara ett så stort problem att göra det. Måste även planera bilresan vi ska göra. Som det ser ut nu så kommer jag, evy, dirk och rebecca åka runt på nordön i lite mindre än en vecka. På den tiden kommer vi hinna se det mesta som nordön erbjuder. Djungel, vulkaner, heta källor, tropiska stränder, gröna kullar, total obyggd och ett och annat får.

Om en halvtimme ska jag nog knata över till flat 5 för att kolla på... ehm, americas top model, samt göra slut på min halva vinflaska jag har i garderoben. Det är tråkigt med tv-kvällar om det bara är skit på tv, men men.. det är kul att träffa folket oxå.

Inga kommentarer: