2006-02-16

Äntligen på väg

Ojoj, jag kom iväg iaf. Nu sitter jag här i Singapore och svettas som bara den. Helt sjut vad ovan man är vid värmen. Idag har jag haft spenderarbyxorna på mig vill jag lova. Någon gång efter 10 åkte jag in mot stan för att ta mig till det största elektronikvaruhuset som finns här. Det va verkligen stort oxå. 7 våningar fyllad med små affärer med minst 7 anställda som alla ville sälja till en. När man sa att man skulle kolla lite mer i andra affärer så tog dom det som om man prutade och började sänka priset. Det va helt sjukt vad dom säkte priset oxå. Eftersom jag vekligen skulle iväg och kolla i andra butiker så "gav" jag mig ju inte. Det slutade med att oftast halverade dom nästan priset.



Det jag lyckades köpa idag är iaf: en kamera (Olympus mju mini 4mpxl), ett 512mb kort till den, ett extra batteri till den, ett par solglasögon, en datasladd till min telefon, två usb-bluetooth adaptrar (instant trådlöst nätverk på 1mbit). Summan för allt detta landade nog på en bit under 3000. Det är inte så illa, med tanke på att kameran kostar i sverig runt 2000. Imorgon ska jag ta mig tillbaka tid och köpa lite ram till min laptop. Klumpig som jag är kom jag inte ihåg vilken typ av minne jag har i den.. Så om jag tar med den till affären imorgon så ska dom fixa allt där. En liten kameraväska ska jag nog köpa oxå.



Efter shoppingturen drev jag omkring en del. Tyvärr kunde jag inte driva så mycket som jag kanske hade velat för att jag började bli riktigt trött och matt. Blandning mellan jetlag och min halsinfektion tror jag. Satan att man ska behöva vara sjuk just nu.. Jag får nog ta mig ett ett sjukhus odyl så fort jag kommer from till nz, så kanske jag blir av med det någon gång. Penicillinet verkar ha det mesta under kontroll, men jag är ganska svullen och så.

Det är ett ganska skumt ställe jag bor på. Tänk er en ganska stor lägenhet som någon har smällt upp ett gäng sängar i. Jag vet inte om killen som äger stället bor här själv, men jag tror nästan det ibland. Jag ska ta några bilder så fort batteriet till kameran har laddat klart. Det är inte bara jag som bor här. Det är en familj från frankrike med sin 1 åriga son och en väldigt tystlåten japan. Det är en dator på rummet (den jag skriver på nu) som har en 10mbit uppkoppling, så det är inga problem med att hålla kontaken.



Om jag orkar så ska jag ta mig ut på stan en veva till ikväll och kolla in en lasershow vid tydligen värdens största fontän. Då kommer även kameran att följa med, så det blir kanske ett par bilder på stan oxå. Imorgon ska jag nog ta mig till little india och china town.

Nä, nu ska jag börja leka med alla techprylar jag har köpt. Skriver mer sen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Martin!
Äntligen har jag hittat till din sida. Bättre sent än aldrig!
Vad kul du verkar ha det! Det är fullt med snö här...och vi saknar dig.
Du får vara stenhård när du prutar, titta dem rakt i ögonen och blinka inte!
Tusen kramar