2006-02-26

Livet som internationell student

Wow, imorgon börjar det på riktigt.. Det är dags att ha den första av många föreläsningar på Auckland University. Det är även en annan sak som händer imorgon. Jag flyttar till min första lägenhet här! Efter många dagars sökande efter den perfekta lägenheten så har jag insett att det kanske tar lite längra än en vecka att hitta den. Samt att det kan vara skönt att bo någonstans under tiden man letar efter den.

Stället jag flyttar till är som en privatägd studentkorridor med 12 rum i. Rummen är oförskämt små, typ 9 kvm, så det är bara plats för en säng och ett riktigt litet skrivbord. Av en slump visade det sig att tre tyska utbytesstudenter som jag har umgåtts en del med bor i samma korridor. Vem vet, jag kanske kommer hem med en tysk brytning i min engelska?



Ikväll var vi ett litet gäng som gick på en utomhusbiograf. Skärmen var en stor uppblåsbar grej med en vit duk på. Filmen som visades var en ganska bra spansk film som hette något i stil med Bombon la ferre eller nått. Handlade om en gubbe som fick en hund. Låter skum, men sen den, den va ganska bra.



Igår var jag på en stor gratiskonsert i en av de stora parkerna här. Det var en massa klassisk musik och opera som framfördes. Det var sjukt mycket folk där. Jag satt med ett gäng andra internationella studenter och pratade brädspel med en tyska. Det var en riktigt pampig föreställning med en massiv kör och en hel orkester. Premiärministern pratade lite i pauserna och presenterade artisterna. Riktigt festligt! Mot slutet av kvällen så kom fyrverkeriet igång. Shit asså.. Dom sparade inte på krutet där inte. Efter det så blev den en cool lasershow. Som final spelade dom nationalsången och ett par militärnissar var där och avfyrade ett par kanoner. Riktigt maffigt alltså. Sen gick jag och ett par till och tog en öl på ett ställe. Efter det mötte jag upp med ett par andra som skulle vidare till något ställe. Det var något skumt med stället, eftersom alla fnissade lite när dom sa namnet. (Family) Jag upptäckte genast vad det var som va så kul med stället.. För det första så låg det på K-road.. Stans red-light distict... Och strax innan vi kommer fram ser vi en kille med läderdress och elvisfrilla.. Ja, ni gissade rätt, det var en gaybar... Helt klart sjukaste stället jag har vart inne på. Jag blev inte så långvarig eftersom jag hade en varm långärmad tröja på mig, utan tshirt under. Jag hade tvättat på dagen och torktummlaren var cp, så alla mina kläder var blöta... Och jag tänkte ju knappast ta av mig i bar överkropp på det stället. Så jag pös hem istället och förundrades över alla knasiga människor jag hade sett där.

Nu tar nog min tid snart slut här på internetcafét. Jag hatar ställen som tar betalt i förväg.. Det blir så stressande då. Men det finns ju inte så många ställen som har öppet vid 00:13.

Inga kommentarer: