2006-02-17

Onda fötter

Idag fick jag reda på att mina skor inte är gjorta för att gå i. Jag knatade runt hela dagen igår i sandalerna och fick mig ett par fina blåsor, så jag bytte till mina vanliga skor idag. Det funkade mycket bättre än sandalerna i början, men efter ett tag visade det sig att så va ju inte fallet.. Det kan ju bero på att sandalerna hade mörat upp mina fötter en hel del, men jag har ju faktiskt aldrig gått längre stäckor i mina nya skor. Nu har jag iaf 4 blåsor och allmänt ont i fötterna.

Idag har jag iaf gått mycket. Jag inledde med att ta mig tillbaks till det stora elektronikvaruhuset jag var på igår, för att köpa lite mer ram till datorn. Det gick ganska smärtfritt. Jag köpte även en liten kameraväska. Efter det så var det dags för att kolla in lite av de roliga turistsakerna som man måste ha vart på för att det ska räknas. Först på listan var Little India. Det va ett ganska fult ställe som faktiskt kunde ha varit vart som helst. Det som skiljde det från resten av Singapore var att det var ganska fula hus som såg förfallna ut. Ok, det fanns väl en hel del småaffärer med en massa kraffs i, med dom märktes knappt. Jag kanske gick på fel ställe?



Efter Little India så drog jag till Chinese Garden. Det började bra med att himlen öppnade sig precis när jag kom dit. Förutseende som jag är så hade jag ju redan köpt ett paraply i Little India, eftersom det regnade lite där oxå. Det var inget vanligt regn det här.. Det var någonsorts überregn som verkligen forsade ner. Mina byxor och skor blev helt totalt blöta direkt. Det var lite åska oxå. Det första som händer när jag kommer in i parken är ett blixten slår der 15 meter framför mig. Det var ganksa coolt att se faktiskt. Jag har aldrig vart så nära förut. Då blev man lite rädd för att gå omkring med sitt paraply. Det åskade och dundrade som fan i typ 20 minuter, sen slutade allt. Min kamera började få slut på batterier mot slutet, eftersom jag har tagit typ 90 bilder samt spelat in en hel del film under dagen. Tyvärr kan jag inte få över några bilder till denna dator, så jag fåt ladda upp dom senare helt enkelt.



Jag kollade lite på mitt konto idag. Det har ju inte allt gått mycket pengar. Typ 4300 har gått, och det är inklusive dom där 1500 jag tog ut på arlande i olika valutor. Jag har även kanske 500 kvar kontant. Och på det så har jag fått 512 mb ram, em kamera, ett 512mb xd-kort, en massa techiga prylar, och en massa god mat :)

Min halsböld sprack lite imors av sig själv. Det var ganska äckligt, men nu är det riktigt skönt. Det märks kanppt när jag sväljer nu. Måste ta tag i det där när jag kommer till nz. Det borde folket som har det hostel jag ska bo på ha koll på. Är man infödd i ett land så vet man ju vart man ska vända sig när saker går åt skogen. Men frågan är om man ska ta sig dit direkt, så kanske man kan göra något för att det inte ska komma tillbaks, eller om man ska vänta tills man blir sjuk, så att man kanske kan se vad det är. Aja, det får jag ta när jag kommer dit. Jag har ju hela... 24h på mig nu.

Jag måste säga att jag är ganska nöjd med min vistelse i Singapore. Det var intes å hemskt att resa ensam som jag trodde, men det skulle nog ha varit 10 gånger bättre om man hade haft någon att dela tiden med.

Jag är lite sugen på att se hur Nya Zeeland är.. Tänk om det verkligen ser ut som i böckera? 0830 går mitt plan imorogn... så då måste jag va på flygplatsen 0730... dvs åka här ifrån 0600 senast... Fan att detta hostel ligger så långt bort. Det ligger typ längst ut på västra sidan av ön, öch flygplatsen ligger längst ut på östra.. Nästa gång jag är här så ska jag nog hitta mig ett ställe som ligger lite mer centralt. Det är väl trevligt och så här, men det är lite lite off. Det är typ en förort till singapore jag bor i kan man väl säga. Det är bara bostäder här, och lite affärer som att dom kan överleva här ute. Det är iofs ganska ok, eftersom det är så jävla billigt. Jag käkar middag för kanske 2.3S$ = 12 kr. Helt sjukt.. Gott är det oxå. Favoriten just nu är ju Roasted Chicken and Rice. Helt vanligt ris, lite grillad kyckling och sås. Enkelt och gott.

Oj, vad långt det börjar bli nu, detta inlägg. Får se hur länge jag kan hålla liv i det.
Jag har börjat sakna sverige och alla där hemma lite.. Antar att man inte tänker på det så mycket när man har saker att göra, men eftersom mitt dygn är lite snedställt just nu så händer det att jag ligger klarvaken och pigg någon timme mitt i natten, så då ligger man ju och funderar bara. Det känns inte som om det är 9 månader tills man kommer tillbaks. Det känns som om jag är ute på en långhelg bara. På måndag är jag tillbaks, men inte denna gång. Huu, den konstiga jappsaren går omkring i köket och klickar på något konstigt sätt. Han är lite knepig av sig. Jag har inte fått ett vettigt ord ut karln, och hans dygn är fan så mycket mer cp än mitt. Ofta när jag vaknar på nätterna så sitter han uppe. Igår gick han ut vid 0430, sen ligger han och sover dela dagarna. Det skumma är att han har typ en stereo, en massa skivor, och lite så här. Han verkar som om han bort här nästan. Det kan man väl inte? På ett hostel?

'Haha, när man talar om trollen :) nu kom han fram till mig och sa "sling-sling, cha-cha dolla?" Jag tror att han menade något i stil med "Shilling, change dollar?" Det slutade iaf med att han växlade ett dollarmynt till två 50 cent mynt. Tror att han skulle använda det i en telefonautomat.

Hmm, ska man se en film på datorn ikväll kanske? Men då måste jag hitta en bra sittplats med ett strömuttag bredvid. Aja, inget är väl omöjligt. Nu kom den där familjen hem oxå. Den där satans ungen asså.. Den rösten... åhh... och det lär vara deras enda barn, så det verkar ganska vant att alltid få uppmärksamhet. Den ställer sig och ropar samma sak gång på gång, till den får det. Inatt grät den och skrek oxå.. aja det är väl sånt som man får räkna med, men jag slipper det ju helst så länge det inte är min unge. Hehe, är jag okänslig nu? :) Äh, om jag vill sova så tar jag mig faktiskt rätten till vara det.

Blä, kan jag bli trött snart? Klockan är bara 2030... och jag ska upp om... 8 timmar nu kanske. Men jag lär ju inte kunna sova förens om 4. Men då.. direkt börjar ungen att tjuta.. Antar att jag har ytterligare en sömnlös natt att se fram till. Jag tro att jappsen är lite sjuk. Han harklar sig och gör konstiga ljud hela tiden. Säkert får man väl det med sig som en avskedspresent av honom.. Inte ens framme på nz, och redan har man dragit på sig kronisk halsfluss, sars och fågelinfluensa.. Ja, dramatisk är jag oxå..

Nä, detta börjar bli ohållbart nu. Dags att göra något vettigt. Kanske ska testa min nya kameraväska?

Inga kommentarer: