2006-03-02

Blaha

Tjoho!

Usch, eftersom jag inte har internet hemma sa ar det lite svart att hinna med att skriva. Nar jag ar i skolan sa ar jag pa lektioner, och pa kvallarna hader det alltid nagot annat. Jag har haltimmar lite da och da, sa det ar da jag hinner med att skriva.

Det har hant sa mycket pa senare tid. Jag har hittat ett boende bla. Det ar som en privatagd studentkorridor ungefar. Rummen haller val inte Flogstastandard, men de duger att sova. 9-10 kvm, ingen toa eller sa. Koket ar ganska litet, man har inte nagot skap att stalla sina saker i, och dom har ingen ugn. Den det ar tak over huvudet. Nar jag flyttade in sa fick jag skriva pa ett tvamanaderskontrakt, sa jag lag ju bo har sa lange iaf. Jag funderar pa att skicka in en ansokan om boende i Parnell, det sags vara bra. Det ar som ett studentomrade med radhus och annat schysst. Det ligger precis bredvid en STOR park oxa, sa det ser trevligt ut.



Ikvall ar det norsk fest pa en bar nere i hamnomradet. Escape heter den, och om man ar norsk sa far man tydligen 25% rabatt, undrar om det gar att mygla sig till det? :) I helgen sa blir det bilsemester. Jag och ett gang tyskar ska forsoka hyra en bil och aka till en ganska fin strand en timme bort. Pa sondagen ska vi aka nagon annan stans, vet dock inte vart. Det ar inte jag som har planerat nagot, jag foljer bara med ;)

Igar kvall va det Ethnic Food Evening. Alla skulle ta med sig en ratt fran sitt eget land. Naturligtvis gjorde jag, och de andra tva svenskarna, svenska kottbullar. Det var fortsta gangen jag gjorde kottbullar sjalv tror jag. Eftersom de flesta kryddorna har heter cpsaker sa var det lite klurigt att fixa allt. Lixom, vad heter kryddpeppar pa engelska? Jag ska forsoka baka en morotskaka nagon helg har, och da masta jag verkligen kolla upp vad alla kryddorna heter.

Nu borjar klockan narma sig 11:30, och min forelasning borjar 12:05.. Dvs jag maste ga och kaka lunch nu. Amnena jag laser har har jag nog inte sagt vilka det ar. Data Technologies, Database Systems, Biopsychology och The Fundamentals of Artificial Intelligence. Mycket data blir det, men det ar forhoppningsvis bara kul. Dom har ett sa skumt system har.. De forsta tva veckorna av terminen ar 'testveckor' da man for ga pa forelasningar i alla amnen bara for att kolla om det ar nagot for en. Om man inte gillar det sa kan man bara valja ett annat amne. Jag hade fort valt Data Structures and Algorithms, med det visade sig vara exakt samma kurs som jag nyss laste i uppsala.. (Datastrukturer) Det var lite segt att sitta pa forelasningen nar man redan visste vad han skulle saga.. Samt att det verkade vara en lite lagre niva pa den kursen. Hashmap var tydligen det mest avancerade dom skulle ga igenom.

Med lite tur sa behover jag inte plugga sa mycket har. Dessvarre verkar det dock som om studierna har ar mer inriktade pa att lasa mer och memorera jobbiga detaljer an i Uppsala.

Na, nu ska jag vag och kaka mat. Kanske ska jag testa det dar kinesiska stallet som jag alltid dissar? Deras mat ser riktigt skum ut, men vem vet, den kanske ar god?

Inga kommentarer: