2006-08-26

Utgång

Ahh, första dagen på mitt två-veckorslov! I sann lovanda spenderades halva dagen i sängen. Tyvärr var jag tvungen att gå upp eftersom jag skulle käka lunch med Phoebe och Dirk. Efter lunchen gick vi till ett snoffsigt café och drack lite grejer. Efter det gick vi till en liten vinbutik och köpte lite, överraskande nog, vin som vi ska ha på förfesten ikväll. Det va ett tag sen jag var ute nere på stan. Det mesta på senare tid har varit hemmafester eller liknande saker. Det va nog iofs ett tag sen jag var redigt full. Hmm, nja, tre veckor sen.. Men den gången var nytt rekord för nya zeeland, så det räkas som två gånger.

Vi resa på lovet är så otroligt oplanerad känner jag.. De få gånger jag har försökt ta tag i det så har rebecca hela tiden sagt att vi inte kan planera än, eftersom maxine måste kolla vilka dagar hon kan få ledigt på jobbet och så.. Igår fick jag ett sms från max där hon säger att hon bara kan vara ledig varannan dag, eftersom hon inte frågade hennes chef tidigare.. Jag menar, vafan.. Om hon vet att hon ska åka iväg under en vecka, kan hon inte bara ta lite eget initiativ och se till att hon kan bli ledig? Aja, det ser ut som vi blir 4 personer som åker nu iaf. Det är ganska lagom för en bil, så det blir en billigare resa vilket alltid är välkommet. Jag ska försöka få tag på rebecca ikväll och spika att vi åker på tisdag, annars lär vi väl aldrig komma iväg...

1 kommentar:

Anonym sa...

inte bra o vara för full, man kan råka hammna i ett tält på pollax, dansandes nolledansen o sen raggas upp av en tjej som känner Balkefors som man sen släpar med på en skum efterfest i låghusen o sen glömmer bort o istället leder sin ramlaomkullfulla korridorare hem för att somna på hans golv o inte komma hem till egen säng förens kl 06;53 dagen efter.... o sen tacka Gud att mamma inte kommer på lördagen utan på söndagen!