2006-08-01

Assignments

Så börjas det igen.. Två veckor in i terminen, och redan har jag assignments som ska lämnas in snart. Det visade sig att jag har totalt glömt bort all statistik/sannolikhet, och nu har jag inte ens någon formelsamling att slå i.. Typsikt dumt att ha det så. Jag var inne på skolans bibliotek idag och lånade kursboken för nybörjarstatistik, så jag borde ju kunna slå lite i den. Den förväntar sig ju att man ska kunna sånt i min nya kurs.

Jag köpte ett paraply idag! Så händelserikt är mitt liv just nu.. Men det är inte vilket paraply som helst.. Det är ett Lethaby. Det är stort som aset, och ganska snyggt. Jag hade tidigare mitt lilla ihopfällbara paraply som jag köpte i Singapore för 30 kr, men jag tröttnade lite på att benen alltid blev blöta när man gick med det. Samt att det var ganska fult..

Annars är det inte mycket som händer just nu. Jag är så gott som frisk från min förkylning nu. På torsdag är det arkitektfesten och på fredag ska jag åka ner till Tapou och åka skidor under helgen.

Jag har upptäckt att jag har riktigt trevliga grannar här i Parnell. Jag var nere och drack frukostte med några av dom i söndags. Tillskillnad från de som bor i mitt hus så är de ganska sociala och umgås med folk på fritiden. Hehe, en av de jag bor med, Aryan, är så jävla konstigt :) Han tycker om att berätta saker, rabbla faka om prylar och annat onödigt. Iaf, han kom in på genetik eller nått, och så börjar han säga att kvinnor får en Y-kromosom när de kommer i klimakteriet, att det kommer kometer till jorden som ibland innehåller virus från rymden osv. Helt otrolig kille. Jag kan slå vad om att hälften av det han säger han han bara hittat på själv, inte bara det som kromosomer och virus.. Jag har mer eller mindre slutat lyssna på honom nu. Allt han säger tas med ett par ton salt iaf.. När jag stod och stekte min kyckling kom han fram och upplyste mig om att det var farligt att äta kyckling rå... Jag menar, vem vet inte om det? Aja, nog om honom. En sak till, han är ganska lång och tjock oxå, och han sitter och kollar på teknad film och skrattar hysteriskt.. Han påminner så otroligt mycket om ett stort barn ibland.. Även om han är typ 27-28..

Nä, nu är det assignments som gäller...

Inga kommentarer: