2006-07-27

Perl

Tjoho. Nu sitter jag på mitt rum och kodar perl.. I bioinformatikkursen jag tar har de redan börjat ge oss assignments, så det är bara att sätta fart. Perl är ett riktigt roligt språk har jag kommit fram till. Allt man gör är nästan skitenkelt. Jag har iofs suttit i en timme och försökt få igång en metod i BioPerl utan framgång, så jag funtar på att fulkoda runt problemet istället..

Jag tog mig en ledig dag idag, eftersom jag råkade få feber igår kväll. Kombinationen småsjuk, idrottande och ingen mat sätter sina spår.. Detta är faktiskt första gången jag är sjuk på nya zeeland, om man bortser från halsmandlarna i början.

Idag har inget speciellt hänt. Jag gick upp vid 11, efter att bara ha legat och vridit på mig hela natten. Efter en lunchlåda och en dusch var jag redo för dagen; att sätta mig i min stol och sitta där tills jag lägger mig ikväll. Jag tror att min lugna dag har varit bra för mig. Jag har nästan skrivit klart mitt assignment, och jag känner mig redan mycket friskare.

Igår gick alla till The Bog som vanligt. Det var inte riktigt lika packat nu som förra terminen, men det beror väl på att de nya inte riktigt har fattat att det är dit man går på onsdagar. Jag var inte där så länge, kanske 21-23, sen var jag för trött för att vara kvar. Redan innan jag gick dit kände jag att jag nästan höll på att somna, men det va kul att komma dit och se allt folk.

Funtar på om jag ska dra och laga middag nu. Det är en jävla massa rester i frysen sen när det var en bbq här i PSV. Det har sina fördelar med att bo med en Residential Assistant, tex att allt som blir över vid en stor bbq odyl delas av de som bor i hans hus. Inte mig emot. Nu har vi kycklingkrillspett och annat gott för ett par veckor framöver :)

Nu göra något vettigt..

Inga kommentarer: