2006-07-15

Men kass...

Eftersom routern vi har i huset har alla skydd och spärrar aktiverade så har jag lite problem med mitt internet just nu. Varken IRC eller Miranda funkar, så jag är tvungen att använa MSN och ett webbaserat ICQ.. En annan dålig sak är att FTP inte riktigt funkar heller, så mina bilder kan inte tankas upp. Hon som har lösenordet till routern ska tydligen vara tillbaka nu, så jag ska försöka höra lite med henne. Anledningen till att alla spärrarna är igång är för att minska datatrafiken. Eftersom alla internetleverantörer har spärr på hur många GB man får överföra varje månad utan att betala extra / bli hastighetsbegränsad, så vill de gärna se till att det inte används några fildelningsprogram. Jag har pratat lite med de andra i huset och de flesta verkar vara positiva till att skaffa en ny ISP som kan ge oss 30 GB per månad. Det borde vara tillräckligt att dela 4 personer på. Om detta går i lås kan vi ta bort alla spärrarna och jag kan röra mig fritt på internet. Tills dess är jag dock något förlamad..



Mitt stora inlägg om resan får nog vänta tills imorgon eller på måndag. Jag satt en timme eller två idag och pysslade ihop ett bildgalleri från resan, så jag pallar inte idag. Lat, jag vet. Det var så nedslående att inte kunna ladda upp galleriet bara.. Jag har en massa håltimmar i mitt nya schema, så det är lite kasst. När mitt FTP börjar funka igen så ska jag ladda upp det så kan ni se hur kasst det är.

En bra sak med mobiler här i NZ är att det är gratis SMS på helger. Nu under nollningen så är det riktigt bra. Jag tror att jag har skickat.. 50 sms ikväll eller något. Långa sms till många människor :)

Nu ska jag nog ta tag i min middag innan det blir utgång... igen... 4e gången på 5 dagar... slitigt..

Inga kommentarer: