2006-05-08

En helt vanlig dag...

Jaha, då va det söndag igen. Den började starkt med att jag vaknade lagom uttorkad i munnen och ganska hungrig. Utirfrån köket kände jag lukten av mat. Det var en tysk som åkte hem till tyskland idag, så vi hade en sor lunch med hela korridoren. Några av tyskarna hade lagat klassis tysk mat. Det var rullader med rödkål av något slag. Urk, känner mig lite seg idag. Aja..



I fredags va hela korridoren ute. Vi gick till The Playhouse, en irländs pub där två i korridoren arbetar. Det var ganska trevligt där, satt och pratde med en ryska från tredje våningen ett tag, sen med några av britterna. På storbildstvn visades rugby.. Säsongens sista match tydligen, så det var packat med gubbar som tittade och skrek mycket. Efter ett par timmar där så stängde dom puben, så då gick vi till en ginbar ett par kvarter bort. Där satt vi i kanske 2 timmar, sen var det dags att gå hem. Vi kom väl hem vid 03 kanske.



På lördagen, igår, va vi på någon födelsedagsfest hemma hos en tysk. Houseparty tänkte jag, men så va det ju bara nästan. Det var jag och 13 tyskar där... Så de enda som pratade engelska var de som jag pratade med för tillfället. Det va väl ganska trevligt, dom hade gjort sushi och lasange och bjöd på öl och sånt. Alla satt i en stor cirkel inne i vardagsrummet och pratade med varandra. Den där röj-stämning infann sig tyvärr aldrig.. Det var väl en trevlig kväll ändå., men inte vad jag hade väntat mig. Jag blev inbjuden till Samoa under vinterlovet här. Det va några som skulle åka dit nu, och sydön i november. Jag ska ju kanske dit nu på vinterlovet, men det skulle ju faktiskt va schysstare att ta det i november när det är varmare istället... Aja, får väl se hur det utvecklar sig.



Nä, nu har jag segat till mig ordentligt... Måste nog äta lite cheesecake...

Inga kommentarer: