2006-05-22

Kyckling

Så måste jag äta middag igen. Jag har stora problem med min fantasi på senare tid, så jag vandrar bara runt i cirklar när det gäller matlagningen. Idag ska det bli lite kyckling med ris iaf. Det va säkert en månad sen jag gjorde det.

Helgen var ganska händelserik iaf. På fredagen så... hmm, vad gjorde jag då? Jag var... hmm... kommer ihåg att jag kom hem när de andra kollade på film.. jag var... Visst ja, det var en ryska på tredje våningen som fylle år, så hon ville hitta på något, så vi gick ner till London Bar och lyssnade lite på live jazz. Det var en ganska trevlig kväll, och vi mötte några andra från korridoren lite senare på kvällen.

Lördagen var också fullspäckad. Det började med att vi åkte ut till Waihiki Island, jag och 4 andra. Där hyrde vi en bil och pös runt tills det böjrade mörkna. Det va ganska schysst där ut. Det såg ut ungefär som resten av nordöstra nordön, men det var lite rester från andra världskriget där, bunkrar och så. Vi gick ner i en sånt och kröp runt i tunnlarna under marken. Mörkt va det, perfekt senario för en skräckfilm eller något. Det va väl en rolig upplevelse, men det va väl ungefär lika kul som att kolla på andra historiska saker.



När vi kom hem så upptäckte jag att jag inte hade fått tillbaks depositonsavgiften på bilden, 500$, så jag är fattig nu. Antagligen löser det sig när Nordea kommer igång igen idag, men annars får jag väl ringa runt lite. Säkert på grund av att mitt kort inte är ett kreditkort, men att det används som det här nere..

På kvällen så hade Jan i korridoren sin födelsedagsfest här, så det va säkert 50 pers i korridoren. Runt 0100 sattes både inbrottslarmet och brandlarmet igår, så brandkåren kom :) 2000$ kostade kalaset. Vem som betalar är okänt. Skymtade även Estephan under kvällen. Det var flaskor och burkar överallt i hela korridoren. Kan inte ha vart kul att vara städare här..



Söndagen spenderades i soffan.... Seg var jag, och film kändes som det enda alternativet. Nu på måndagskvällen är det väl som vanliga måndagskvällar. Inget som händer, och man måste laga mat.. Nu ska jag ta mig till food town och köpa lite käka, cya

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vet hur det är med mat, man måste ha det men orkar aldrig fixa... testa mitt förslag - få korridorarna o laga käk till dig! :D alla behöver en martin i korren :D puss!!