2006-05-16

Höst/vinter?

Att årstiden inte riktigt ska kunna bestämma sig då.. Vintern här ska ju va ganska mild, så det är ju bra, men att det aldrig kan vara samma väder en hel dag. Det kan se ut och kännas som sommar på morgonen, sen får man monsunregn i en timme, sen är det lagom höstaktigt med lite dugg, sen blir det sommar igen fram åt kvällen.

Igår så åkte Erik här ifrån. Han var min granne här i korridoren, så nu är jag den enda svensken som är kvar här. Jag ska iofs bara bo här i en månad till, sen är det Parnell Student Village som gäller. Det ligger lika nära skolan som där jag bor nu, men det är kanske lite närmre till stan. Ok, det är väl säkert typ samma avstånd, men det är ett betydligt bättre område. Jag tror att det är typ radhusstuk på det hela, och man bor 5-6 stycken i varje.

Fan vad jag har slappat idag. Jag hade iofs två timmar i skolan och lirade lite squash, men efter det har jag inte gjort ett skit. Jag och några tyskar (varför alltid tyskar?) åkte iväg och hyrde ett par filmer som vi kollade på nu på kvällen. Flight Plan, Boggey Man och Million Dollar Baby. MDB har jag dock inte sett än. Två på en kväll va nog för mig, men tysk-Martin sitter där ute och kollar på den nu.

Inga kommentarer: